Plan rada Seminara za zborske dirigente kojeg je prethodno osmislila voditeljica Tamara Adamov Petijević nije mogao biti ostvaren zbog njezine bolesti, a njezine termine radionica u sklopu Seminara preuzeli su njemački dirigent Jan Schumacher (6.-7.9.) kao predstavnik partnerskih izdavača Carus-Verlag i hrvatski dirigent Tomislav Fačini (8. 9.).
Prvog dana u petak, 6. rujna održan je uvodni dio Seminara pod vodstvom Jana Schumachera u Hrvatskoj čitaonici Trsat. Uvodno predavanje sastojalo se od prezentacije 2 priručnika za dirigente kojeg će Carus-Verlag izdati u sklopu projekta Choral TIES na njemačkom i engleskom jeziku te prezentacije softverskog programa/aplikacije pod nazivom Conductor’s Coach. Tijekom izlaganja, voditelj je također s polaznicima Seminara radio na praktičnim vježbama za dirigente koje se spominju u budućoj publikaciji te raspravljao o različitim pristupima koje treba razmatrati u učenju dirigentske tehnike. Osim praktičnog dijela koji je bio primjenjiv i u prezentaciji aplikacije za dirigente, voditelj je izlagao i o vlastitim dirigentskim iskustvima i situacijama koje su bile korisne za razvoj dirigentskog umijeća.
Drugi dan Seminara u subotu, 7. rujna, održao se u dva dijela. U jutarnjem terminu Seminara polaznici su imali prilike s voditeljem Janom Schumacherom raditi različite vokalne vježbe ugrijavanja glasa (“upjevavanje”). Nakon odrađenih vježbi disanja te vježbi za stabilnost i fleksibilnost glasa, voditelj je prezentirao repertoar zborskih skladbi u publikaciji izdavačke kuće Carus Verlag (skladatelji Damijan Močnik, Katarina pustinek Rakar, Julija Ovseičiuk itd.). Zajedno s prezentacijom dirigentskih realizacija, voditelj je također zvučno reproducirao izvedbe skladbi. Naposljetku, kako bi u potpunosti analizirali materijal, svi sudionici Seminara su u kontekstu vježbe izveli spomenute skladbe “prima vista” (bez prethodne pripreme). Nakon završetka prvog dijela subotnje radionice sudionici su išli na ručak u organizaciji Hrvatskog sabora kulture.
U drugom dijelu polaznici su imali priliku individualno raditi s voditeljem, upoznavajući se sa zadanim skladbama prilikom rada s demonstracijskim zborom - Pjevački zbor mladih “Josip Kaplan”. Uz rad polaznika, ovaj dio Seminara uvelike je koristio zboru jer se radilo na vokalnoj tehnici i unapređenju kvalitete zbora izrađujući detalje na odabranim partiturama. Polaznici su se izmjenjivali u ulozi voditelja te su uz izučavanje osnova dirigentske tehnike radili na izrađivanju pojedinačnih dionica i sklapanju dijelova skladbe u cjelinu. Zadane skladbe koje su se obrađivale s voditeljem Janom Schumacherom na Seminaru bile su: Olja Gjeilo: “Ubi caritas” i Moses Hogan: “The Battle of Jericho”.
Posljednji dan Seminara, u nedjelju 8. rujna, voditelj jednog termina Seminara bio je Tomislav Fačini. Uz demonstracijski zbor, Fačini je s polaznicima radio individualno na interpretaciji djela “Voćka poslije kiše” Adalberta Markovića. Uz dirigentske pristupe, voditelj je upućivao polaznike na ispravljanje dirigentskih tehnika kako bi ih unaprijedili u daljnjem radu i iskustvu. Po održanom seminaru svim sudionicima su podijeljene potvrde o pohađanju i uspješnom završavanju seminara.
Seminar za zborske dirigente Hrvatskog sabora kulture bio je namijenjen svim dirigentima i voditeljima zborova bez obzira na količinu prethodnog iskustva. Polaznici Seminara imali su priliku dobiti osnovno ili prošireno znanje o dirigentskoj tehnici, metodici rada s amaterskim glazbenicima, novoj literaturi te pomoć pri izboru repertoara. Individualan rad profesionalnog dirigenta s voditeljima početnicima iznimno je važan za unaprjeđenje stupnja manualne/dirigentske tehnike polaznika, njihove metodike rada sa zborom i glazbenog znanja, a time i unaprjeđenje kvalitete rada zborova iz kojih dolaze. Dodatna vrijednost Seminara mogućnost je upoznavanja polaznika s novim repertoarom glazbenih djela te specifičnostima njihove interpretacije, kao i načina ovladavanja istima, susret i izmjena iskustva s drugim dirigentima, te produbljivanje znanja o vlastitim potencijalima i vještinama. Održavanje ovog Seminara polaznici su ocijenili iznimno poticajnim i važnim.
The planned program for the Seminar, initially designed by leader Tamara Adamov Petijević, had to be adjusted due to her illness. Her workshop sessions were taken over by German conductor Jan Schumacher (September 6th-7th), representing Carus-Verlag, and Croatian conductor Tomislav Fačini (September 8th).
The opening session, led by Jan Schumacher, was held at the Hrvatska čitaonica Trsat in Rijeka. It included presentations of two conductor manuals to be published by Carus-Verlag in German and English as part of the Choral TIES project, and an introduction to a software application called Conductor’s Coach. Schumacher also worked on practical exercises for conductors mentioned in the upcoming publications and discussed various approaches to learning conducting techniques. This session included practical applications and insights into Schumacher's own conducting experiences, which proved valuable for skill development.
The second day featured two sessions: morning and afternoon session. Participants practiced vocal warm-up exercises under Schumacher's guidance, focusing on breathing, voice stability, and flexibility. Following this, the repertoire of choral compositions published by Carus-Verlag (including works by Damijan Močnik, Katarina Pustinek Rakar, and Julija Ovseičiuk) was presented. Participants performed these pieces as prima vista (sight-reading) to analyze the material thoroughly.
Individual coaching sessions were held with the demonstration choir, Pjevački zbor mladih "Josip Kaplan." Participants took turns leading the choir, working on conducting techniques and refining selected scores. This practice benefited both the participants and the choir, as it focused on vocal techniques and overall quality improvement. The pieces covered included Ola Gjeilo’s “Ubi caritas” and Moses Hogan’s “The Battle of Jericho”.
The final session was led by Tomislav Fačini, who worked with participants on interpreting Adalbert Marković’s “Voćka poslije kiše”. Conductors received individual guidance on refining their techniques, enhancing their skills for future work. At the conclusion of the seminar, all participants received certificates of attendance and successful completion.
The seminar welcomed conductors of all experience levels, offering foundational or advanced knowledge of conducting techniques, methodology for working with amateur musicians, and assistance in repertoire selection. The one-on-one interaction with professional conductors was instrumental in improving participants' manual and conducting techniques, as well as their musical knowledge, benefiting the choirs they lead. Participants gained exposure to new choral works and their specific interpretations, while also exchanging experiences with fellow conductors. The event provided opportunities for personal and professional growth, which participants deemed highly inspiring and valuable.