Online seminar/radionica s Martinom Terzić

Nakon uspješno realiziranog programa s Nikolom Oreškovićem Hrvatski sabor kulture nastavio je s organizacijom online plesnih seminara. Ovog puta je tema bila „Suvremene plesne tehnike/scenski pokret“, a voditeljica plesna umjetnica Martina Terzić. Fokus seminara/radionice je bio na osvještavanju inicijalnih postavki vlastitog tijela kroz tri temeljna tjelesna obrasca za kretanje (prema somatskom pristupu tijelu Total Body Connectivity – Peggy Hackney, Laban/Bartenieff Fundementals) kao predispozicija za pravilnu izvedbu pokreta. Ovakav pristup pokretu primjenjiv je plesačima različitih plesnih stilova (suvremeni ples, jazz dance, show dance, step) ali i svima koji žele produbiti vlastite spoznaje o kretanju na sceni i izvan nje. Termini održavanja bili su 16. 4. 2021. od 18 do 20.30 sati, a 17. i 18. 4. 2021. od 10 do 12.30 sati.

PROGRAM ONLINE SEMINARA/RADIONICE „SUVREMENE PLESNE TEHNIKE/SCENSKI POKRET“


Realizacija online seminara bila je podijeljena je u 3 dijela tj. online seminar se odvija tijekom 3 dana. Uključivala je teorijski i praktični dio kroz koje su sudionike vodile Martina Terzić i moderatorica online seminara Valentina Dačnik, stručna suradnica HSK-a. 
Sudionici su online seminar/radionicu pratili uživo putem ZOOM aplikacije, a u skladu s trenutnom situacijom i pandemijom koronavirusa, voditeljica Martina Terzić je prilagodila program za kretanje u manjim prostornim mogućnostima.
Po uspješno završenom online seminaru/radionici sudionici su dobili potvrde o sudjelovanju na e-mail naveden u prijavi.

OPIS SEMINARA/RADIONICE
Raznolikim metodama rada kroz vježbe, asocijacije, imaginaciju, auditivne podražaje, vođenu improvizaciju i zadatke u pokretu, polaznici su spoznali vlastite obrasce kretanja, afinitete u kretanju, unaprijedili vlastitu tehniku kretanja te proširili vokabular kretanja. Obrađeni elementi bili su sastavni dio sekvence u pokretu koja je zaokružila izvedbenu cjelinu trodnevne radionice. Sekvenca se sastojala od dva dijela: prvi dio zadan od strane voditeljice te drugi dio kao samostalan izraz svakog individualnoga polaznika/ce.

RASPORED:
1.    DAN: 16. 4. 2021.: 18:00 – 20:30
•    Uvodno izlaganje
•    Osvještavanje tijela – kinestetički fokus, skeniranje trenutnog stanja vlastitog tijela
•    Konekcija disanjem – mogućnosti respiratornog i celularnog disanja; cjelovitost tijela
•    Pauza
•    Vježbe - disanje kao inicijator i potpora kretanju u kvaliteti lakoće i snage
•    Zadatak u pokretu na temu daha
•    Pitanja i odgovori

2.    DAN: 17. 4. 2021.: 10:00 – 12:30
•    Priprema tijela kroz vođenu improvizaciju
•    Konekcija centra i periferije tijela - vježbe aktivacije centra, centar kao inicijator i potpora kretanju
•    Pauza
•    Zadatak u pokretu na temu centar – periferija tijela
•    Pitanja i odgovori


3.    DAN: 18. 4. 2021.: 10:00 – 12:30
•    Priprema tijela vježbama disanja i aktivacije centra
•    Konekcija vrha glave i repića (engl. tail bone) - vježbe fleksibilnosti kretanja, inicijacije i provedbe pokreta
•    Pauza
•    Dvodijelni zadatak u pokretu (kombinacija sve tri konekcije): 
      - sekvenca u pokretu zadana od voditeljice                                                                                                                                                    - samostalna sekvenca u pokretu sastavljena od polaznika
•    Koreografsko oblikovanje kao zaokružena izvedbena cjelina
•    Pitanja i odgovori

O VODITELJICI

Martina Terzić, rođena 6. veljače 1988. u Osijeku, plesačica i nastavnica suvremenog plesa. Trenutno djeluje na radnom mjestu nastavnice suvremenog plesa (Odjel za suvremeni ples Glazbene škole Franje Kuhača Osijek) te je izvanredna studentica završne godine diplomskog studija, prve generacije smjera Neverbalni teatar na Akademiji za umjetnost i kulturu Sveučilišta J.J. Strossmayera u Osijeku. Na Akademiji za umjetnost i kulturu djeluje kao demonstrator na kolegijima iz pokreta BA i MA studija na Odsjeku za kazališnu umjetnost  izv. prof. art. Maji Đurinović. 
Svoje formalno plesno obrazovanje započela je u Osijeku, na današnjem Odjelu za suvremeni ples u Glazbenoj školi Franje Kuhača Osijek, završila je srednjoškolski program u zvanju Scenski plesač  u Umjetničkoj školi Franje Lučića u Velikoj Gorici, a pripada prvoj generaciji studenata Odsjeka plesa na Akademiji dramske umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu, gdje ak. god. 2015./2016. godine stječe zvanje Sveučilišna prvostupnica edukacije suvremenog plesa.  
Svoje dugogodišnje plesno pedagoško iskustvo u radu sa djecom, mladima i odraslima temelji na radu u plesnim školama (Osijek, Beli Manastir, Šibenik), plesnim tečajevima (Ansambl Freedance, PS Feniks, PS Megablast, PS Nina, KUC Travno, KUC Pešćenica), plesnim radionicama unutar projekata kao što su Plesna Mreža Hrvatske i simpozijima (2. i 3. Međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti; 6. međunarodni simpozij glazbenih pedagoga) te kao umjetnički asistent – vanjski suradnik za kolegije nastavničkog smjera, kolegije Metodika suvremenih plesnih tehnika izv. prof. Joan van der Mast (BA / CMA) na Odsjeku Plesa pri Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu.  U kolovozu 2018. godine bila je jedan od 6 internacionalnih voditelja/plesnih pedagoga na 4. međunarodnom ljetnom plesnom kampu CEEC održanom u Svetvinčenatu, Hrvatska (Mediteranski plesni centar u Svetvinčenatu) i Szazhalombatta, Mađarska.
Na Martinin plesni razvoj utjecali su plesni pedagozi i umjetnici iz Hrvatske i inozemstva: Ana Mrak, Petra Hrašćanec, Irma Omerzo, Nikolina Pristaš, Matija Ferlin, Maja Đurinović, Andreja Jeličić, Nensi Ukranczyk, Joan van der Mast, Guy Nader, Milan Tomašik, Blenard Azizaj, David Hernandez, Arnulfo Pardo Ravagli, Leo Rafolt, Jasmin Novljaković, Elina Toneva, Tomasz Rodowicz, Janusz Adam Biedrzycki, Mladen Vasary, Alen Čelić  i drugi. Kao izvođač sudjelovala je u predstavama: Susret (J. Novljaković, 2020.), Prisjećanje (M. Ferlin, 2020.), Bella Figura (T. Bertok i S. Andraković, 2020.), Rapsodija za 3 glave, 6 stopala i 10 ruku (N. Štefanić, 2017.), Cadenza per sei (N. Štefanić, 2015.)…
Osvojila je nagrade na natjecanjima u suvremenom plesu kao izvođačica i kao mentorica (HDGPP, „Plesno natjecanje Mia Ćorak Slavenska“, „Euroshowdance challenge“ i dr. ), te Dekanovu nagradu za akademsku izvrsnost i doprinos programu  Suvremenog plesa – nastavnički smjer. 
Članica je strukovnih udruga UPUH, HUPSuP, Udruge Ples i Dijete - Daci Hrvatska.