Seminari/radionice

Miro Saje Limena glazba Rovinj
Pozivamo Vas na Seminar za dirigente puhačkih orkestara koji će biti održan 6. - 7. svibnja 2017. godine u Rovinju.
Voditelj Seminara bit će maestro MIRO SAJE (Slovenija). 
Seminar će biti ostvaren u suradnji Hrvatskog sabora kulture i Limene glazbe Rovinj / Banda d'ottoni Rovigno (dirigent: Giuseppe Bartoli), u prostorijama Limene glazbe Rovinj na adresi: Obala Aldo Rismondo 18, 52210 Rovinj-Rovigno. 

DETALJI O PROGRAMU SEMINARA BIT ĆE OBJAVLJENI USKORO!

Seminar za dirigente puhačkih orkestara Hrvatskog sabora kulture jedan su od rijetko dostupnih programa obrazovanja i dodatnog usavršavanja dirigenata amaterskih orkestara na kojima polaznici uz proširivanje znanja o dirigentskom umijeću dobivaju i nove informacije o glazbenoj literaturi te pomoć pri izboru repertoara. Na ovom seminaru demonstracijski orkestar i polaznici imaju mogućnost besplatnog usavršavanja te dodatne edukacije, čime se dodatno utječe i na unaprjeđenje njihovog rada. 


BIOGRAFIJA VODITELJA SEMINARA:
Miro Saje (Novo Mesto, 1965.) diplomirao je trubu na Akademiji za glazbu u Ljubljani 1990. u klasi prof. Antona Grčarja. S 13 godina uključio se u Puhački orkestar Novoles Straža koji se kasnije preimenovao u Puhački orkestar Krka, a kojim dirigira od 1990. – 2007.g. Diplomirao je 1999. u klasi prof. Jana Cobra na Brabants Konzervatorijumu u Tilburgu u Nizozemskoj. Godine 1995., 1997. i 1999. biva proglašen najboljim dirigentom na međunarodnom natjecanju puhačkih orkestara Flicorno d'Oro u Rivi del Gardi. Godine 2006. na Međunarodnom natjecanju dirigenata u Beču osvaja treće mjesto. Uspješno podučava limene puhačke instrumente u Glazbenoj školi u Novom Mestu gdje također vodi omladinski puhački orkestar. Dirigent je novo osnovanog Slovenskog omladinskog puhačkog orkestra. Od 2001. je gostujući dirigent Orkestra slovenske policije, a povremeno surađuje i s Slovenskim orkestrom klarineta. Godine 2004. snimio je svoj prvi CD za belgijsku zakladu Beriato Rundfunk Blasorchester Leipzig. Puhački orkestar Krka, upravo je pod njegovim vodstvom ostvario brojna međunarodna priznanja. Na Svjetskom prvenstvu orkestara u Kerkradeu u Nizozemskoj 2005. osvojio je zlatno priznanje s pohvalom, a 2006. je na državnom natjecanju u koncertnoj kategoriji osvojio prvo mjesto. Od 2008., dirigent je puhačkog orkestra Općine Šentjernej, kojeg je u vrlo kratko vrijeme, kroz niz kvalitetnih projekata i koncerata doveo do razine jednog od najboljih slovenskih puhačkih orkestara. Nakon dugogodišnje suradnje sa Hrvatskim saborom kulture u vođenjima seminara za dirigente kao i sudjelovanjem u stručnim povjerenstvima Susreta hrvatskih puhačkih orkestara, od godine 2014. Miro Saje djeluje i kao član Stručnog savjeta za puhačku glazbu Hrvatskog sabora kulture kojeg čine još Mladen Tarbuk i Šime Vulelija. 

LIMENA GLAZBA ROVINJ / BANDA D'OTTONI ROVIGNO I KRATKA POVIJEST GLAZBENOG ROVINJA
Limena glazba i njeno orkestrirano koračanje kroz rovinjsku glazbenu povijest, ometano brojnim  usponima i padovima, u kontinuiranoj simbiozi sa žilama kucavicama rovinjskog kulturnog života kroz dva puna stoljeća, prije svega predstavljaju bogatu riznicu situacija i likova, intrigantnih povijesnih fakata i živo su svjedočanstvo prosvjetiteljskih napora jedne male, povijesnim okolnostima počesto suspregnute sredine. U svrhu izvlačenja kreativnog potencijala iz tadašnjih „sapadura“ (poljoprivrednika), „pascadura“ (ribara), marinera (mornara) i „cavadura“ (kopača) čija urođena muzikalnost u svakodnevnom životu naprosto nije mogla ostati nezamijećena, dugotinjajuća želja don Rocca Agnelicija, 1765. godine konačno je pretvorena u inicijativu pod nazivom „Filharmonijska akademija“ koju je vodio učitelj glazbe, župnik Pietro Masato. Nakon tog značajnog, pionirskog pothvata slijedi poduža pedagoška stanka koja traje sve do 1814. godine kada se bilježi osnutak druge po redu „Glazbene akademije“. 30. studenog 1823. godine s radom započinje i posljednja u nizu glazbenih akademija s jednim orkestrom, rezultat suradnje dvojca don Andrea Battistella i Andrea Rocco Preposita. Potonji je inače bio župnik i tada zapaženi rovinjski violinist. Pojava prvih „bandi s puhačkim instrumentima“ označava kraj djelovanja glazbenih akademija i čini se čitave jedne pedagoške ere  koja je s manje ili više uspjeha odolijevala gotovo čitavo stoljeće.    
Od 1842. godine bande djeluju pod zajedničkim okvirom „Opća glazbena škola“, ona se zatvara 1856. ali se ponovno otvara 1860. godine. Da se kraj devetnaestog stoljeća u Rovinju između ostalog odlikuje i po svojevrsnom procvatu glazbeno-kulturnih inicijativa govori nam iznimna dinamika pri osnivanju novih glazbenih društava ali i njihovo brzo gašenje. Tako je 1871. godine osnovano „Društvo filharmoničara“, a 1878. osniva se i drugo koje djeluje do 1883. godine. 1879. godine počinje djelovati banda „Zajednica“ koja se 1885. godine i gasi. 1886. godine osniva se „Gradski glazbeni institut“ gdje su članovi imali sate zajedničkog muziciranja i kao banda i kao orkestar, a imali su i satove zajedničkog pjevanja. Inovativni pristup iz 1886. koji je dao naslutiti da se nešto novo sprema svoju je potvrdu dobio 1893. godine kada je na ulice Rovinja po prvi put izašao „sastav“ gradskog instituta pod ravnanjem učitelja Artura Widmera. Ovaj prekretnički, povijesni trenutak za običajni život grada koji će postati i ostati tradicijom sve do današnjih dana poseban je bio i po vrlo atraktivnom, novom ruhu u koje su bili odjeveni glazbenici, a koje su činile uniforme od plavog pamuka s umecima od azurno-plave boje u kombinaciji s bijelom. Posebno se isticao detalj na kragni, znak harfe koji je simbol glazbe. U izvedbi sastava prvi su se put čuli poznati „Intermezzo“ „Cavalleria rusticana“ maestra Pietra Mascagnija i „Trijumfalni marš“ kojeg je sam Widmer skladao posebno za tu prigodu. Bitno je napomenuti kako je u to vrijeme središte i glavni generator društveno-prosvjetiteljskih i kulturnih aktivnosti bio oratorij rovinjskih Salezijanaca. Salezijanci su imali posebno lijepo kazalište koje je bilo epicentar mnogobrojnih kulturnih aktivnosti, tako su se u njemu prikazivale prve filmske projekcije, igrale razne predstave i igre, u njemu se izvodila i slušala glazba u rasponu od opereta, klasične i sakralne pa sve do limene glazbe. Svoj prvi koncert „Limena glazba očeva Salezijanaca“ održala je 1922. godine kada su mladi Salezijanci hodočastili u Torino.
Dvadeseto stoljeće, pogotovo razdoblje do Drugog svjetskog rata pogodovalo je razvoju limene glazbe u Rovinju, tako je u jednom trenutku odjednom djelovalo više respektabilnih bandi kao što su „Gradska limena glazba“, franjevačka „Scuola cantorum“, „Limena glazba Salezijanaca“, „Limena glazba TDR-a“, „Fanfare društva demokrata (Circolo) “.                  
Nakon velikog rata uslijed novih društveno-političkih okolnosti, ugled i značenje limene glazbe se donekle srozavaju, ali se istovremeno povećava broj javnih nastupa, pogotovo onih s političkim predznakom. Tako limena glazba uvelike služi komemorativnim manifestacijama (najviše za poginule partizane) i velikim državnim datumima (29. studeni; 1. svibanj...). U vrijeme velikog egzodusa Talijana pa tako i rovinjskih, ljudski resursi limene glazbe bivaju doslovce prepolovljeni i o tom razdoblju općenito ima malo podataka (1950-1960). Rovinjski sastav raspao se 1965. godine da bi ponovno bio oformljen 1969. Početkom sedamdesetih godina limena glazba Istre doživljava novi procvat, a 1976. godine dolazi i do „Prvih susreta limenih glazbi Istre“.     
Od tog vremena pa sve do kraja osamdesetih i rovinjska limena glazba bilježi vrlo intenzivno i uspješno razdoblje svog djelovanja, a krunom se smatra sudjelovanje u snimanju tada vrlo zapaženog filma „General“ (1985) u kojem je popularni Franco Nero igrao glavnu ulogu. 1989. godine aktivnosti rovinjske limene glazbe iznova umiru da bi ponovno oživjele 1996. 
 Danas rovinjska limena glazba broji 42 aktivna člana i uspješno djeluje pod vodstvom dirigenta Giuseppe Bartolija.